Monday, February 2, 2009

Blog, zonder RSS feed lees ik je niet


Dat ik het jammer vind dat RSS bij het grotere publiek nog niet echt bekend is heb ik al eerder beschreven. Wat mij opvalt is dat veel blogs nog steeds geen RSS (of Atom) feed hebben. Zelfs als het een heel interessante blog is zal ik hem toch niet volgen. Het fijne van RSS is dat je in je reader een duidelijk gestructureerd overzicht hebt van alle nieuwe (en eventueel bewaarde) artikelen. Alles wat je nog niet gelezen hebt is vet gedrukt en alles wat net nieuw binnen gehaald is heeft ook nog een sterretje. Alles wat je nodig hebt om verschillende bronnen te kunnen blijven volgen.

Zouden die bloggers die geen RSS feed hebben het gewoon niet weten of is er een andere reden? Ik zal er waarschijnlijk niet snel achter komen want ik volg hun blogs niet.

Als bloggers RSS niet zelf gebruiken en aanprijzen, hoe kunnen we dan verwachten dat het grote publiek dit gaat oppakken?

No comments:

Post a Comment